آشنایی با وظایف و نحوه عملکرد مشاور مالی

آشنایی با وظایف و نحوه عملکرد مشاور مالی-amin-acc.com

ممکن است در مورد اینکه مشاور مالی کیست؟ و آشنایی با وظایف و نحوه عملکرد مشاور مالی کنجکاو شده باشید. مشاور مالی با پول شما چه می کند، چگونه در مورد سرمایه گذاری های مختلف و نتایج آنها تصمیم می گیرد و بهترین بازده را برای شما انتخاب می کند. این مقاله به تفصیل درباره این موضوع که مشاور مالی کیست و آشنایی با وظایف و نحوه عملکرد مشاور مالی توضیح می دهد.

مشاوران مالی وظایف مختلفی دارند و بر اساس وضعیت مالی فعلی شما و اهدافی که برای آینده دارید، توصیه های سرمایه گذاری خود را ارائه می کنند. پس از مطالعه این مقاله، اطلاعات دقیقی در مورد فرآیند مشاوره و نحوه انتخاب بهترین سرمایه گذاری برای شما توسط مشاوران مالی به دست خواهید آورد.

آشنایی با وظایف و نحوه عملکرد مشاور مالی-amin-acc.com

مشاور مالی: برنامه ریز، مربی، شریک

یک مشاور مالی در واقع شریک برنامه ریزی شماست. برای مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که یک خانه را برای تعطیلات بخرید یا برای ده سال آینده یک دوره در یک دانشگاه خصوصی بگذرانید. برای رسیدن به این اهداف، به کسی نیاز دارید که به شما کمک کند تا برای رسیدن به این برنامه ها برنامه ریزی کنید. این دقیقا همان جایی است که شما نیاز به یک مشاور مالی را احساس خواهید کرد.

شما و مشاور مالی منتخبتان با هم مسائل مختلف را بررسی می کنید. از جمله اینکه چه مقدار پول پس انداز کنید، چه نوع حساب بانکی باز کنید، چه نوع بیمه ای داشته باشید، و برنامه های پرداخت مالیات را با هم بررسی می کنید.

مشاور مالی به عنوان مربی عمل می کند. بخشی از کار یک مشاور مالی این است که به شما کمک کند هر چیزی را که مانع از رسیدن به هدفتان می شود شناسایی و تصدیق کنید. فرآیند آموزشی ممکن است شامل اطلاعات دقیق و مشاوره دقیق در مورد مسائل مالی باشد. در ابتدا، این نکات و مباحث آموزشی ممکن است صرفاً بر پس انداز و سرمایه گذاری متمرکز باشد. اما همانطور که پیش می روید، یک مشاور مالی به شما کمک می کند تا پیچیدگی های سرمایه گذاری، بیمه و مسائل مالیاتی را درک کنید.

اولین قدم در مشاوره مالی، شناخت سلامت مالی شماست. اگر دقیقاً ندانید در حال حاضر کجا ایستاده اید، نمی توانید برای آینده برنامه ریزی کنید. پرسشنامه های دقیقی وجود دارد که می توانید برای کمک به مشاور مالی خود در درک وضعیت مالی شما، تکمیل کنید. به این ترتیب مشاور مالی اطمینان حاصل می کند که تمام اطلاعات لازم را به دست آورده و چیزی را از دست نداده است.

مشاور مالی: برنامه ریز، مربی، شریک-amin-acc.com

پرسشنامه مالی اولیه:

یک مشاور مالی با شما صحبت می کند تا تصویر واضحی از دارایی ها، بدهی ها، درآمد و هزینه های شما داشته باشد. علاوه بر این، پرسشنامه مالی منابع درآمد آتی و حقوق بازنشستگی که بعداً به دست می آید و سرمایه گذاری های بلند مدت را مشخص می کند. تمامی سرمایه گذاری های جاری و برنامه ریزی شده، حق سنوات، هدایا و منابع درآمد در این پرسشنامه فهرست شده و برای آینده برنامه ریزی شده است.

مؤلفه سرمایه گذاری در این پرسشنامه بیشتر بر مسائل ذهنی تمرکز دارد. به عنوان مثال، سطح تحمل ریسک یا تحمل ریسک و ظرفیت ریسک. اطلاعات کلی در مورد ظرفیت و تحمل ریسک به مشاور کمک می کند تا زمان مناسب برای تخصیص دارایی ها را تعیین کند. علاوه بر این، از طریق پرسشنامه ها، به مشاور خود اجازه می دهید ترجیحات سرمایه گذاری شما را بداند.

موضوعات دیگر نیز در ارزیابی اولیه گنجانده شده است. از جمله اطلاعات لازم در مورد سایر مسائل مدیریت مالی، مانند مسائل بیمه یا وضعیت مالیات مشاور مالی باید اطلاعات کافی در مورد طرح های املاکی که در حال حاضر برای خود در نظر گرفته اید داشته باشد. آنها همچنین باید با سایر اعضای تیم تصمیم گیری مانند حسابداران و وکلای خود ارتباط برقرار کنند. هنگامی که شما و مشاور مالی خود با کمک یکدیگر وضعیت مالی فعلی و برنامه های آینده خود را کاملاً درک کنید، آماده شروع همکاری برای دستیابی به اهداف مالی خود خواهید بود.

پرسشنامه مالی اولیه-amin-acc.com

طرح مالی:

شما باید به برنامه مالی خود به عنوان یک نقشه راه برای آینده مالی خود نگاه کنید. این طرح با نکات کلیدی پرسشنامه اولیه شروع می شود و وضعیت مالی فعلی شما را خلاصه می کند. این امتیازها شامل مواردی مانند ارزش خالص، دارایی ها، بدهی ها، سرمایه در گردش و سرمایه نقدی است. علاوه بر این، برنامه مالی شامل خلاصه ای از اهدافی است که شما و مشاور مالی در مورد آینده خود بحث کرده و در نظر گرفته اید.

بخش بحث این سند طولانی به چندین موضوع مختلف از جمله تحمل ریسک، جزئیات پروژه املاک، وضعیت خانواده، بیمه بلندمدت و سایر موارد مالی مربوط به حال و آینده تقسیم شده است. بر اساس ارزش خالص مورد انتظار و درآمد بازنشستگی آتی، برنامه مالی بهترین و بدترین سناریو هایی را که ممکن است در آینده رخ دهد شبیه سازی می کند. به این ترتیب می توانید از قبل برای سخت ترین شرایط آماده شوید.

مراحل اجرای طرح مالی:

مشاور مالی بر اساس تحمل ریسک و ظرفیت ریسک، تصمیمی برای تخصیص دارایی می گیرد. تخصیص دارایی عنوانی است برای مشخص کردن درصد مشارکت دارایی های مختلف و نشان می دهد که چه مقدار از دارایی به کدام بخش تخصیص داده شده است و شامل یک نمای کلی از پرتفولیو مالی شما است.

سبد سهام یا پورتفولیو ترکیب مناسبی از سهام یا سایر دارایی هایی است که سرمایه گذار خریداری کرده است. هدف از ایجاد یک سبد سهام، پخش ریسک سرمایه گذاری بین چندین سهام است. به این ترتیب سود یک سهم می تواند ضرر سهام دیگر را جبران کند. هر کسی که ریسک گریز تر باشد سهم بیشتری در دارایی های ثابت خواهد داشت و هر کسی که ریسک گریز است سهم بیشتری در سهام و سایر روش های سرمایه گذاری خواهد داشت. همه اینها بسته به سن شما و مدت زمان باقی مانده تا بازنشستگی تغییر خواهد کرد.

هر شرکت و موسسه مشاوره مالی هنگام خرید و فروش دارایی های مالی، هماهنگ با سیاست های سرمایه گذاری شرکت عمل می کند. فرآیند انتخاب نوع سرمایه گذاری از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است. برخی از مشاوران مالی با یک شرکت سرمایه گذاری کار می کنند و سرمایه گذاری خود را به یک ارائه دهنده محدود می کنند. در حالی که دیگران ممکن است از منابع مختلفی مانند سرمایه گذاری های شخصی و سهام، اوراق قرضه و سایر انواع دارایی های مالی استفاده کنند.

به عنوان یک مشتری، باید بدانید که برنامه ریز و مشاور شما چه چیزی را و چرا توصیه می کند. تمام مواردی را که باید برای آنها پرداخت کنید به دقت بررسی کنید. حتما از مشاور بپرسید که چرا چنین سرمایه گذاری را توصیه می کند و آیا خود مشاور برای این کار کمیسیون می گیرد یا خیر؟

به عنوان مثال، مردی 50 ساله را در نظر بگیرید که به اندازه کافی دارایی خالص برای بازنشستگی انباشته کرده است و مایل به اتخاذ استراتژی های حفظ سرمایه است. مشاوران مالی به این فرد توصیه می کنند که 45 درصد در سهام و 55 درصد در دارایی های ثابت سرمایه گذاری کند. در مقابل، زنی 40 ساله را در نظر بگیرید که دارایی خالص محدودتری دارد و مایل است برای بهبود وضعیت مالی خود ریسک های مختلف سرمایه گذاری را بپذیرد. برای چنین فردی در این شرایط مشاوران مالی سرمایه گذاری 70 درصد در سهام، 25 درصد در دارایی های ثابت و 5 درصد در سرمایه گذاری های جایگزین را توصیه می کنند.

بنابراین، سیاست های سرمایه گذاری شرکت مشاوره مالی، بر اساس نیازهای فعلی و آتی و با توجه به اهداف و افق مالی خود، توصیه های خود را ارائه می کند.

مراحل اجرای طرح مالی-amin-acc.com

سخن نهایی:

تا اینجا با وظایف و نحوه عملکرد مشاور مالی آشنا شدیم، همه مشاوران مالی مهارت و تجربه مشاوره مالی یکسانی ندارند و مطمئناً خدمات یکسانی ندارند. بنابراین، قبل از مراجعه به مشاور، مطمئن شوید که تحقیقات خود را برای انتخاب بهترین مشاور انجام داده اید. مشاوری که بتواند نیازهای برنامه های مالی شما را شناسایی کند و در مسیر دستیابی به اهداف مالی شما و شریک شما باشد. قبل از انتخاب شخصی به عنوان مشاور مالی، حتما مجوزها و گواهینامه های او را بررسی کنید و اطلاعات دقیقی در مورد ساختار درآمد آن مشاور کسب کنید.