مشاور مالیاتی/مشاور مالیاتی انلاین،حضوری ، تلفنی

مشاور مالیاتی/مشاور مالیاتی انلاین،حضوری ، تلفنی-وب سایت امین

مشاور مالیاتی/مشاور مالیاتی انلاین،حضوری ، تلفنی

کارمندان، صاحبان مشاغل کوچک، مشاغل آزاد و تجار تعهدات مالیاتی متفاوتی دارند. به طور کلی هر شرکتی صرف نظر از شکل قانونی ، اندازه و گردش مالی خود مجاز است کل امور اداری را خودش انجام دهد. بنابراین هیچ الزام قانونی برای استخدام یک مشاور مالیاتی برای انجام تعادل، حسابداری یا اظهارنامه مالیاتی وجود ندارد.

اینکه آیا به یک مشاور مالیاتی نیاز دارید عمدتاً به نیاز‌های شما، دانش و زمان شما بستگی دارد. به منظور نزدیک شدن به پاسخ به اینکه آیا به مشاور مالیاتی به صورت انلاین، حضوری یا تلفنی  نیاز دارید یا خیر، ما به شما مزایا و معایب و گزینه‌های جایگزین را نشان خواهیم داد.

مشاور مالیاتی/مشاور مالیاتی انلاین،حضوری ، تلفنی-وب سایت امین

 

مزایای مشاور مالیاتی انلاین، حضوری و تلفنی

زمان برای کسب و کار اصلی: تهیه حسابداری و ‌اظهار‌نامه مالیاتی زمان زیادی می برد  و اینها فقط دو وظیفه هستند که یک مشاور مالیاتی می‌تواند شما را از شر آنها راحت کند. در واقع هر کار‌آفرینی دائماً با مسائل مالیاتی مواجه است. اگر یک مشاور مالیاتی استخدام کنید، زمان بیشتری برای تمرکز بر کسب‌و‌کار اصلی خود دارید.

 

بهینه سازی مالیاتی: یک مشاور مالیاتی می‌تواند به شما مشاوره جامع بدهد و به صرفه‌جویی‌های مالیاتی احتمالی اشاره کند. حتی قبل از تاسیس شرکت می‌تواند به مزیت‌های مالیاتی و استهلاک اشاره کند و در نتیجه زمینه برنامه‌ریزی مالیاتی بهینه را ایجاد کند. بهینه‌سازی و مشاوره مالیاتی به ویژه با افزایش رقابت برای بقای طولانی مدت در برابر رقبا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

تشخیص زودهنگام: اگر مشاوری دارید که حسابداری را به طور منظم، یعنی هفتگی ارزیابی می‌کند، می‌توانید به موقع برنامه‌های نقدینگی ایجاد کنید یا در صورت لزوم، کنترل را انجام دهید. این بدان معنی است که شما همچنین می توانید در کوتاه مدت واکنش نشان دهید و در نتیجه اثربخشی شرکت خود را افزایش دهید.

مزایای مشاور مالیاتی انلاین، حضوری و تلفنی-وب سایت امین

اجتناب از خطا: کار مشاور مالیاتی شایسته و از نظر قانونی مطمئن است. بسیاری از وظایف پیچیده، مانند حسابداری حقوق و دستمزد، پتانسیل بالایی برای خطا دارند. با یک مشاور مالیاتی می‌توانید از خود در برابر پرداخت‌های اضافی که ممکن است در نظر نگرفته اید محافظت کنید. از آنجایی که می‌توانید مطمئن باشید که وظایف شما طبق قانون انجام می‌شود، از جریمه‌ها و هزینه‌های قانونی احتمالی نیز اجتناب می‌کنید. اگر یک مشاور مالیاتی صورت‌های مالی سالانه را تهیه کند، بیمه او در برابر اشتباهات و پیامد‌های مالی ناشی از آن محافظت می‌کند.

درنهایت امروزه با رشد تکنولوژی نیازی به مراجعه حضوری و گذراندن وقت در دفتر و مسیر رفت و‌امد برای مراجعه به مشاور مالیاتی نیست،شما با یافتن مشاور معتمد خود می‌توانید به صور تلفنی و آنلاین نیز با او ارتباط برقرار کنید.

معایب مشاور مالیاتی انلاین،حضوری و تلفنی

ناآگاهی: از آنجایی که مشاور مالیاتی بسیاری از بخش‌های مهم شرکت شما را به عهده می‌گیرد، می‌توانید به سرعت مسیر خود را از دست بدهید. بنابراین شما باید فعالانه با آنچه مشاور مالیاتی انجام می‌دهد و بینش‌هایی که به دست آورده است، برخورد کنید. یکی از راه‌ها این است که مرتب با او بنشینید و درباره مهم ترین چیزها صحبت کنید.

هزینه: هزینه بسیاری از افراد را از استخدام یک حسابدار باز می‌دارد. به خصوص هنگامی که با یک مشاور مالیاتی شروع به کار می‌کنید، در ابتدا هزینه‌ها می‌تواند بسیار زیاد باشد.

 

راه‌حل‌های جایگزین مشاور مالیاتی چیست؟

افرادی هستند که  کم‌و‌بیش  با فیش‌هایشان با موفقیت در اداره مالیات حاضر می‌شوند، اما عموماً کارمندان آنجا نه مشاوره مالیاتی می‌دهند و نه اظهارنامه مالیاتی را انجام می‌دهند. اگر وقت دارید، می‌توانید دانش خود را با کمک ادبیات تخصصی کسب کنید و اظهارنامه مالیاتی را با نرم افزار یا مستقیماً با سیستم ELSTER از دولت فدرال ایجاد کنید. یک فرد معمولی نیز ممکن است با این مسیر خوب باشد. با این حال، این امکان وجود دارد که چند فرصت صرفه‌جویی مالیاتی از این طریق از دست برود.

یک جایگزین اما فقط برای برخی از گروه‌های حرفه‌ای،  انجمن کمک‌های مالیاتی دستمزد است. به عنوان مثال، کارمندان می‌توانند از انجمن مشاوره بگیرند و اظهارنامه مالیاتی را انجام دهند. از سوی دیگر، برخی از گروه‌های حرفه‌ای مانند مشاغل آزاد و مشاغل مجاز به مشاوره گرفتن از انجمن مالیات بر درآمد نیستند. مشاور مالیاتی محل مناسبی برای این کار است.

اگر می‌خواهید از کمک استفاده کنید، باید دفاتر مختلف را به صورت آنلاین مقایسه کنید و با مشاور مورد علاقه خود به صورت انلاین، تلفنی یا حضوری  جلسه ای ترتیب دهید.

راه‌حل‌های جایگزین مشاور مالیاتی چیست؟-وب سایت امین

هزینه‌های مشاور مالیاتی را پایین نگه دارید

همانطور که قبلا ذکر شد، شما در واقع می‌توانید تمام وظایف مالیاتی را خودتان انجام دهید. با این حال، سوال این است که آیا واقعا ارزش آن را دارد یا خیر. در برخی از کار‌ها، احتمال خطا نسبت به کار‌های دیگر بیشتر است. این بدان معناست که برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها، می‌توانید کار‌های خاصی را خودتان انجام دهید، در حالی که برخی دیگر به بهترین وجه توسط یک متخصص انجام می‌شود.

علاوه بر این، می‌توانید با انجام فعالیت‌های خاصی در دست مشاور مالیاتی کار کنید و در نتیجه حجم کار و در نتیجه هزینه‌ها را کاهش دهید. همچنین باید در نظر بگیرید که آیا تقسیم کار بین یک حسابدار و یک مشاور مالیاتی برای شما ارزشمند است یا خیر.

لیست کار‌هایی که از نظر قانونی مورد نیاز است طولانی است و بنابراین از خود می‌پرسید کدام یک از آنها را می‌توانید به عهده بگیرید؟ بسته به شکل قانونی، اندازه و گردش مالی شرکت شما، تعهدات مختلفی وجود دارد که باید انجام شود. برخی از کارهای ساده تر عبارتند از:

 

اظهارنامه مالیات بر درآمد

اظهارنامه مالیات بر فروش

حسابداری داخلی

از سوی دیگر، نرم افزار حسابداری لزوما برای کار‌های پیچیده زیر کافی نخواهد بود:

رفتار مالیاتی سود، سود سهام یا سایر عواید سرمایه

تجارت با مشتریان خارجی

تهیه اظهارنامه

حسابداری حقوق و دستمزد

اگرچه می‌توانید خودتان با نرم افزار رزرو دستمزد به خوبی کنار بیایید، اما همیشه ویژگی‌های خاصی در حسابداری حقوق و دستمزد وجود دارد. علاوه بر این، تهیه اظهارنامه  پتانسیل زیادی برای خطا دارد.

در نهایت صاحبان مشاغل کوچک و افراد خوداشتغال مشمول تعهد به حفظ ترازنامه نیستند و بنابراین همیشه به مشاور مالیاتی نیاز ندارند.

راه‌حل‌های جایگزین مشاور مالیاتی چیست؟-وب سایت امین