خدمات حسابرسی و مشاوره، حسابرسان تضمین شده باکیفیت

خدمات حسابرسی و مشاوره، حسابرسان تضمین شده باکیفیت-وب سایت امین

خدمات حسابرسی و مشاوره، حسابرسان تضمین شده باکیفیت

خدمات حسابرسی به خدمات گفته می‌شود که تمامی اموال و اسناد حسابداری را مورد بررسی قرار می‌دهد تا هیچگونه خطایی در آنها وجود نداشته باشد. در خدمات حسابرسی راه‌های گوناگونی برای بهبود عملیات حسابداری و رفع خطاها در اسناد ارائه می‌شود. حسابرسان زیادی در کشور ما وجود دارند که انواع خدمات حسابرسی را در شرکت‌های مختلفی انجام می‌دهند. نکته مهم استفاده از حسابرسانی است که فعالیت‌های خود را به صورت تضمینی و با کیفیت بالا انجام می‌دهند. این افراد می‌توانند کمک بسیار زیادی در امور مالی و حسابداری یک شرکت داشته باشند. در این مقاله سعی داریم خدمات حسابرسی را مورد بررسی قرار دهیم.

خدمات حسابرسی و مشاوره، حسابرسان تضمین شده باکیفیت-وب سایت امین

خدمات حسابرسی، مشاوره حسابرسی صورت‌های مالی

انواع ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت وجوه نقد و سایر یادداشت‌های توضیحی جزو صورت‌های مالی می‌باشند. برای بهبود وضعیت اقتصادی یک شرکت و افزایش میزان نقدینگی آن نیاز به وجود ترازنامه است. هنگامی که حسابرسی صورت‌های مالی انجام می‌شود اطمینان حاصل می‌شود که کلیه اسناد مربوط به صورتهای مالی دقیقا با قوانین مربوط به آن تطبیق داشته باشد.

در حسابرسی صورت‌های مالی باید مواردی نظیر تایید وجوه ارزشیابی، نحوه ارائه و کلیه اهداف حسابرسی مورد بررسی قرار گیرد. هدف این  حسابرسی ارزش و اعتبار دهی به صورتهای مالی در شرکت است. در واقع این اعتباردهی پس از بررسی تمامی اسناد و مدارک و تطابق آنها با استانداردهای حسابرسی انجام می‌شود. زمانی که این اعتباردهی انجام گیرد باعث می‌شود که ذینفعان این صورت حساب‌ها و کسانی که از آنها استفاده می‌کنند بتوانند با اطمینان کامل اهداف خود را در صورتهای مالی مربوطه پیگیری نمایند.

حسابرسی صورت مالی و نحوه انجام آن به همین دلیل اهمیت بسیار بالایی دارد. این نمونه حسابرسی هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی در هر سازمان انجام می‌گیرد. بررسی اسناد به مدیریت شرکت گزارش می‌شود. حسابرسی صورت‌های مالی که در خارج از سازمان انجام می‌گیرد علاوه بر اعلام نظر و گزارش دهی به مدیریت شرکت به ارگان‌های خارجی و زیربط هم اعلام می‌شود. حسابرسان داخلی باید هر چند وقت یکبار تمام اسناد و اموال شرکت را مورد بررسی قرار دهند. حسابرسی خارجی ت به حسابرسی داخلی با فاصله‌های زمانی بالاتری انجام می‌گیرد و حتماً باید از افرادی برای این کار استفاده شود که تجربه کاری در زمینه حسابرسی خارجی داشته باشند.

مشاوره حسابرسی داخلی

عملیات حسابرسی هم به صورت داخلی و هم خارجی انجام می‌گیرد. حسابرسی داخلی توسط کارشناسان خود شرکت انجام میشود و به دلیل بالا رفتن کیفیت عملیات مالی شرکت این کار را انجام می‌شود. در واقع نحوه استفاده از اموال شرکت بررسی شده و گزارشی برای مدیران شرکت ارسال می‌گردد.

یکی دیگر از اهدافی که در حسابرسی داخلی مورد توجه قرار می‌گیرد ارزیابی به صرفه برای هر سازمان است. حسابرس داخلی یک شرکت باید اختیارات زیادی داشته باشد و به کلیه اسناد مالی یک شرکت دسترسی پیدا کند. باید بتواند تمامی اسناد شرکت را بررسی کرده و در قالب گزارش ارائه نماید. در روش خارجی، حسابرسی هر شرکت که توسط کارشناسان موسسات حسابرسی انجام می‌شود، علاوه بر ارائه گزارش به مدیریت یک شرکت باید به سازمان مربوطه و سایر ارگان‌ها هم گزارش حسابرسی را ارائه دهند. حسابرسی خارجی یکی از ضرورتهایی است که باید سالی یکبار توسط شرکت انجام گیرد.

ارائه گزارش، یکی دیگر از خدمات حسابرسی است

اگر صورت حسابهای مالی هیچ مشکلی نداشته باشند یک حسابرس می‌تواند پس از بررسی دقیق و به دست آوردن گزارش حسابرسی، آن را به ارگان‌هایی نظیر بانک ارائه کند. پس از اینکه یک حسابرسی دقیق به بانک تحویل داده شود، شرکت می‌تواند تسهیلات زیادی را از بانک دریافت کند. تمامی شرکت ها به تسهیلاتی از طرف بانک‌های مختلف نیاز دارند به همین دلیل باید حسابرسی مالی آنها مثبت باشد تا بتوانند از آن تسهیلات استفاده کنند. پس از تایید گزارش‌های حسابرسی توسط بانک، امکان گرفتن وام و تسهیلات دیگر از بانک امکان‌پذیر می‌شود.

خدمات حسابرسی و مشاوره، حسابرسان تضمین شده باکیفیت-وب سایت امین

حسابرس تضمین شده چه کسی است؟

حسابرسی یکی از مشاغل دشواری است که در سطح کشور وجود دارد. حسابرسان در مقاطع تحصیلی مختلف‌ی مدارک خود را دریافت می‌کنند. اینکه یک حسابرس بتواند تمامی اسناد مالی یک شرکت را مورد بررسی قرار دهد و خطاهای آنها را دریابد کار آسانی نیست و باید بتواند راهکاری هم برای بهبود این اوضاع ارائه کند. حسابرس تضمین شده به کسی می‌گویند که بتواند بهترین روش را برای بهبود اوضاع مالی یک شرکت ارائه کرده و گزارش‌های مالی را به طور صحیح به دست آورد.

اگر به دنبال حسابرس تضمین شده می‌گردید می‌توانید شرکت‌های حسابداری معتبر را که در سطح کشور فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند را انتخاب کنید. اگر حسابرس، تجربه کاری بیشتری داشته باشد می‌تواند ضمانت بهتری برای دسترسی به حساب مالی شما داشته باشد. هر شخصی نمی‌تواند برای دسترسی به حساب مالی شرکت مناسب باشد و باید حتما یک فرد مناسب و تضمین شده را برای این کار انتخاب کرد. حسابرس علاوه بر داشتن سواد و تجربه کافی باید یک انسان با حسن نیت و مطمئن باش  تا بتوان به او اطمینان کرد. برای انتخاب حسابرس خارجی باید دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید اوضاع شرکت خود را بهبود دهید و گزارش‌های مالی مناسب را به ارگان‌ها تحویل دهید.

خدمات حسابرسی و مشاوره، حسابرسان تضمین شده باکیفیت-وب سایت امین

سخن پایانی

استفاده از یک حسابرس مطمئن می‌تواند به شرکت کمک کند که اوضاع مالی و حسابداری خود را بهبود بخشد. هر شرکت چه کوچک و چه بزرگ باید برای بررسی اسناد مالی خود از حسابرسان تضمین شده استفاده کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از مشاوره حسابرسان بهره‌مند شوید و از یک حسابرس بخواهید در زمینه خدمات حسابرسی به شما اطلاعاتی بدهد که پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. ما در این مطلب تا حدودی این موضوعات را برای شما بیان کردیم.