خدمات مالیاتی و حسابداری| خدمات و مشاوره مالیاتی به شرکت ها و موسسات

خدمات مالیاتی و حسابداری| خدمات و مشاوره مالیاتی به شرکت ها و موسسات-وبسایت امین

 

خدمات مالیاتی و حسابداری| خدمات و مشاوره مالیاتی به شرکت ها و موسسات

برای آشنایی با خدمات مالیاتی و حسابداری مجموعه حساب امین تا انتها همراه  ما باشید.

در کشور‌های متکی به اقتصاد آزاد مالیات یکی از مهم‌ترین منابع کسب درآمد برای دولت است. کشور ما، ایران، جزو کشورهای توسعه نیافته و جهان سوم قرار گرفته که برای رسیدن به اقتصاد آزاد در تلاش است. در حال حاضر بسیاری از مشاغل موظف به پرداخت مالیات سالانه خود هستند، شرکت‌ها و موسسات نیز تابع چنین شرایطی بوده و بایستی اظهار نامه مالیاتی خود را به صورت دقیق و شفاف جهت ارسال به اداره دارایی تنظیم نمایند. خدمات مالیاتی و حسابداری ارتباط تنگاتنگی با همدیگر دارند، با وجود این که خدمات مالیاتی در زیر مجموعه حسابداری قرار گرفته است، هر حسابداری قادر به تنظیم اظهار نامه نخواهد بود. برای شفاف سازی بیشتر و همچنین جلوگیری از هر گونه خطا در تنظیم اظهار نامه لازم بوده برای این امر از افراد ماهر و توانمند استفاده شود. اگر خواهان کسب اطلاعات بیشتر در این زیمنه هستید، خواهشمندیم تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

خدمات مالیاتی و حسابداری| خدمات و مشاوره مالیاتی به شرکت ها و موسسات-وبسایت امین

 

مالیات شرکت‌ها و موسسات

شرکت‌ها و موسسات ماهیت ماهیت مختلفی دارند، هر شرکت و یا موسسه به عنوان یک واحد اقتصادی در نظر گرفته شده که در اثر فعالیت‌های خود به کسب درآمد و سودآوری خواهد رسید. شرکت‌ها و موسسات در سه گروه خدماتی، بازرگانی و تولیدی قرار خواهند کرد. با توجه به فعالیتی که آن‌ها انجام می‌دهند، مبنای اخذ مالیات متفاوت خواهد بود. قطعا درآمد به عنوان منبا مالیات در نظر گرفته نخواهد شد، درآمد منهای هزینه های انجام شده سود ناخالص شرکت خواهد بود. سود ناخالص نیز باید مورد پردازی قرار بگیرد و یک سری کسورات از آن کسر گردد. بدین ترتیب سود خالص بدست می‌آید. این سود بهترین مبنا برای محاسبه‌ی مالیات خواهد بود.

البته قوانین مالیاتی برای اخذ مالیات متفاوت خواهد بود. همان طور که ذکر شد برای اخذ مالیات بهترین مبنا سود خالص ناشی از فعالیت‌های موسسه خواهد بود، نه صرف دارایی‌ها و میزان درآمد. یک نکته که برای مالیات شرکت‌ها و موسسات اهمیت دارد، مواردی است که در صورت های مالی بایستی پیوست شود. به عنوان مثال در یک شرکت بازرگانی موجودی انبار مداوم در حال تغییر است. روش انبار داری در محاسبه‌ی درآمد تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. به عنوان مثال در روش فایفو تاثیرات تورم در قیمت‌ها بهتر نشان داده خواهد شد، اما در روش لایفو این موجودی انبار متفاوت خواهد بود. یادداشت های پیوست در صورت های مالی اهمیت زیادی دارند، اگر هنگام تنظیم اظهارنامه مالیاتی به این موارد توجه نشود، شاهد خطا در محاسبات خواهیم بود و گاهی مالیات بیش از میزان حقیقی تنظیم خواهد شد.

مالیات شرکت‌ها و موسسات-وبسایت امین

 آیا می توان مالیات را کاهش داد؟

قطعا هیچ کس خواهان پرداخت مالیات های سنگین و بیش از حد نخواهد بود. در شرایط اقتصادی اکنون درآمد و کسب سود به حدی نیست که بتوان از درصدی از آن نیز صرف نظر کرد و به عنوان مالیات در نظر گرفت. اگر برای تهیه اظهارنامه مالیاتی به سراغ افراد نابلد و غیر متخصص بروید، نتیجه ی رضایت بخشی را دریافت نخواهید کرد. امکان خطا در محاسبات و یا درج یک رقم اشتباه وجود خواهد داشت، علاوه بر آن روش‌هایی که برای تنظیم صورت‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز بسیار اهمیت دارد. گاهی شاهد یک سری حساب سازی‌های عمدی و یا سهوی هستیم که نتیجه ی صورت‌های مالی را کاملا تغییر خواهد داد. در چنین شرایطی نه تنها مالیات واقعی نخواهد بود، بلکه هیچ گونه شفافیتی در اسناد مالی دیده نمی‌شود.

خطا، تقلب و یا اشتباه می‌تواند جریمه سنگینی را برای شما به همراه داشته باشد، در این شرایط علاوه بر پرداخت مالیات خود مجبور به پرداخت هزینه گزافی جهت این جریمه خواهید بود. پیش از آن که اسناد خود را برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی تحویل دهید، لازم بوده تا یک حسابرسی کلی انجام شود و هر گونه اشتباه و یا خطا را در حساب‌ها شناسایی و برطرف نمایید. قطعا با رعایت نکات و اصول مربوط به مالیات می‌توان مبلغ مالیات را تا حد زیادی کاهش داد. اما لازمه ی این امر مراجعه به افراد متخصص و توانمند در این زمینه است. شاید در وهله اول از کاهش مالیات این تصور در ذهن شما رسوخ کند که هدف ما دور زدن قوانین مالیاتی است، اما در اصل کاهش مالیات حذف اشتباهات و نزدیک کردن اسناد به واقعیت‌ها خواهد بود. زمانی که هر چیز قلم و هر چیز در جایگاه خود قرار بگیرد، هزینه‌های ریز و درشتی که تا تاریخ ترازنامه تحمل شده اند، تماما محاسبه شده و در نهایت مبلغ سود کمتر خواهد بود و نتیجه ی آن کاهش مالیات خواهد بود.

 آیا می توان مالیات را کاهش داد؟-وبسایت امین

بهترین موسسه جهت ارائه خدمات مالیاتی را چگونه پیدا کنیم؟

با وجود افزایش اهمیت مالیات بسیاری از مراکز خدمات مالیاتی را به شرکت‌ها و موسسات ارائه می‌دهند. لزوما این خدمات موثر نخواهد بود، بایستی حسابداری شرکت‌ها و موسسات کاملا اصولی انجام شود. پس بهتر بوده مرکزی را انتخاب نمایید که هر دو خدمات مالیاتی و حسابداری را ارائه کند. در حال حاضر مجموعه حساب امین یک مرکز معتبر و کاملا حرفه‌ای بوده که می‌توان به آن جا مراجعه نمود. این مرکز با قوانین مالیاتی کاملا آشنا بوده و با دریافت خدمات از حساب امین کمترین میزان مالیات برای شرکت‌ها و موسسات محاسبه خواهد شد.

 کلام نهایی

شرکت‌ها و موسسات با شنیدن نام مالیات لرزه به جانشان می‌افتد. چرا که مالیات درصدی از سود خالص را کاهش داده و به حساب دولت واریز خواهد کرد. مالیات بر شرکت‌ها و موسسات یک قانون بوده که دور زدن آن به هیچ وجه امکان نداشته و در صورت این اقدام به شدت جریمه خواهد شد. اما اگر برای محاسبه مالیات، اسناد و مدارک به درستی تنظیم شده باشند، میزان مالیات چندان چشمگیر نخواهد بود. تمامی شرکت‌ها و موسسات با مراجعه به مجموعه حساب امین کمترین میزان مالیات را پرداخت خواهند بود. چرا که این مجموعه با استفاده از توانمندی‌های خود نظم دهی زیادی با اسناد و صورت های مالی شرکت‌ها و موسسات خواهند بخشید.