چگونه با گزارش حسابرسی وام و تسهیلات بانکی بگیریم؟

چگونه با گزارش حسابرسی وام و تسهیلات بانکی بگیریم؟-وب سایت امین

فعالیت‌های مالی شرکت‌ها در هر دوره باید بررسی شود که در طول گزارش‌های جمع‌آوری شده نتیجه این فعالیت‌های مالی و بررسی‌ها، صورت‌های مالی می‌گویند.

هر یک از این گزارش‌ها باید شامل چهارچوب و فرمت مخصوص بوده که این گزارش‌های آماده شده از فعالیت‌های مالی شرکت در دوره­های مشخص، در تهیه کلیه گزارش‌ها لازم است اصول حسابداری و استانداردهای آن مراعات شود تا گزارش آماده شده از جامعیت و توجه کافی و نیز استانداردهای موردنیاز را برخوردار شود.

علاوه بر اینکه جست‌وجو حساب‌های یک شرکت باید به‌واسطه حسابداران داخلی انجام گیرد همچنین یک گزارش داخلی آماده شود، باید به‌واسطه یک شرکت معتبر حسابرسی خارجی هم رسیدگی گردد. گزارش این نظارت به شرکت تعلق گیرد.

چگونه با گزارش حسابرسی وام و تسهیلات بانکی بگیریم؟

اهمیت حسابرسی برای کارفرمایان

ممکن است کارفرما وقت و هزینه جهت حسابرسی کاری را بی‌اهمیت بداند ولی همان‌طور که در ادامه به آن اشاره شد حسابرسی به‌واسطه شرکت‌های مختار و حسابرسی درون‌سازمانی شامل ارزش و مزایای کارفرمایان که می‌توان به شناسایی انحرافات مالی و رفع آن اشاره نمود .

ارائه گزارش‌های حسابرسی صورت‌های مالی شرکت به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات بانکی و وام

صورت مالی چیست؟

اسناد و مدارک موجود مجموعه‌ای از پیشامدها و عملیات مالی در بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها بوده که به طور اولیه و خام در دفاتر کل، روزنامه،  نگهداری و ثبت شده‌اند. این پیشامدها در آخر به مبادله و جابه‌جایی پول منجر می‌شود.

 برای اینکه رویداد مالی شرکت‌ها به طور شفاف و کارآمد و دقیق نظارت شود بایستی در قالب‌های مخصوص این کار صورت پذیرد البته طبق استانداردهای حسابرسی و حسابداری هستند. دقیقاً در استانداردهای حسابداری اقسام و نحوه نگارش و شکل تعیین شده است و دارای موارد گوناگون صورت سود و زیان، سود و زیان جامع، ترازنامه و صورت گردش وجوه نقد هستند.

ترازنامه چیست؟

نوعی صورت مالی به شمار می‌رود که گزارش مالی شرکت و بنگاه  اقتصادی را در یک بازه زمانی مشخص قابل رویت است. به بیان دقیق‌تر ترازنامه اطلاعاتی در مورد بدهی‌ها، دارایی‌ها، حقوق صاحبان سهام را در بنگاه اقتصادی در یک دوره مالی مشخص می‌نماید در اصل به سرمایه گذران و افراد سود ور در مورد میزان بدهی‌ها و دارایی‌ها همچنین حق‌وحقوق سهام‌داران شرکت موقعیت را شرح کنند و این بیانیه به سهام‌داران موجب کمک به آن‌ها می‌شود تصمیمات موردنیاز و درست مالی را در مورد مؤسسه خود فرا گیرید.

بدهی چیست؟

مسئولیت‌هایی است که بنگاه یا شرکت در رابطه به اشخاص حقوقی و حقیقی را شامل می‌شود و انواع متفاوتی بدهی‌های جاری و بلندمدت طبقه‌بندی می‌گردد. همچنین بدهی جاری شامل انواع متفاوتی از جمله حساب‌های پرداختی، اسناد پرداختی، حقوق و دستمزدهای پرداختی، وام‌های بلندمدت می‌باشند.

چگونه با گزارش حسابرسی وام و تسهیلات بانکی بگیریم؟

دارایی چیست؟

این سند اقسام متفاوتی در صورت‌های مالی دارد همچنین بایستی حسابدار بداند چه چیزی در سازمان حتماً جزو این دسته هستند به همین علت جهت آسانی کار حسابداران در استانداردها انواع گوناگونی از آن شناسایی و تعریف شده است: 

دارایی‌های جاری:

 دارای وجه نقد و کلیه سرمایه‌گذاری‌هایی که به طور اوراق و غیره هستند ولی کوتاه‌مدت هستند، حساب‌های دریافتی، موجودی‌های کالا از هر روش که هستند و در آخر پیش‌پرداخت‌ها یعنی پولی که جهت دریافت کالا یا خدماتی به‌صورت بیعانه دریافت می‌شود، هستند.

سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت:

 اغلب اقسام آن مانند خریدکردن یک زمین و رها نمودن آن جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمانی و صنعتی، افزایش قیمت، جهت بهره‌گیری‌های بلندمدت.

دارایی‌های ثابت:

 این نوع دارایی‌ها در اقسام گوناگون تجهیزات و اموالی، ماشین‌آلات که پایدار هستند و برخی در خدمات و فرایند تولید کالا مورد بهره‌گیری هستند و اغلب دچار کاهش قیمت و استهلاک هم می‌گردند.

دارایی‌های نامشهود:

 این نوع وجود داخلی و خارجی نداشته و در اصل یک نوع حق معنوی است مانند حقی که شخص و یا سازمان برای اختراعی که انجام‌گرفته شده خود قائل هستند یا حق اکتشاف یک معدن به‌واسطه یک شخص یا سازمان یا حق ثبت از این دسته محسوب می‌شوند .

صورت سود و زیان چیست؟

این استاندارد­ها راجع‌به نتایج اعمال یک شرکت در یک بازه مالی معین بحث می‌نمایند که به آن صورت سود و زیان می‌گویند که نوع دیگری از صورت‌های مالی به شمار می‌رود. هر شرکتی مانند پیمانکاری یا صنعتی یا خدماتی یا تولیدی مطابق با نوع فعالیتی که انجام می‌دهند جریانی از پول هم از آن خارج می‌گردد و جریانی از پول و نقدینگی وارد شده که در قیاس این دو با هم منجر به بروز سود یا زیان برای آن‌ها شود.

صورت مالی جریان‌های نقدی چیست؟

یکی دیگر از صورت‌های مالی، صورت جریان‌های نقدی به شمار می‌رود گردش پولی یک بنگاه اقتصادی یا سازمان را در یک بازه معین مالی رویت می‌نماید. این نوع از صورت مالی همه ورودی‌های پول نقد و خروجی‌ها را نشان می‌دهد. توزیع و استفاده از این صورت مالی به تصمیم‌سازان یاری می‌نماید با شناسایی ورودی‌های جریان نقد موجب توسعه و تقویت می‌شود.

با ارائه صورت‌های مالی چطور می‌توان به بانک‌ها وام دریافت کرد؟

جهت دریافت تسهیلات بانکی، بانک‌های خصوصی و دولتی به یکسری مدارک و اسناد از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی درخواست می‌نمایند که در بین آن‌ها جزئیات مجتمع حساب‌های دریافتی و حساب‌های پرداختی و اظهارنامه موجود هستند که از اسناد اساسی و ضروری به شمار می‌روند. برای اینکه تهیه صورت‌های مالی مورد قبول بانک‌ها صورت گیرد بایستی در فرمت‌های صحیح و طبق استانداردهای حسابداری صورت گیرد و فارغ از هرگونه نقص و اشتباه است و شرایط مالی مؤسسه را به طور کامل رویت می‌نماید.

جهت پرداخت تسهیلات درباره رقم‌های بالا، در این باره بانک‌ها دقت بسیاری می‌کنند همچنین اسناد شرکت‌ها و بازبینی مدارک مالی مخصوصاً صورت‌های مالی برایشان کاربردی هستند و با کوچک‌ترین منافات امکان دارد روند پرداخت وام با اشتباه صورت گردد. شرکت خدماتی محاسبان تلاشگر خبره با سال‌ها محک درباره دریافت وام منجر به مشاوره درست و مطمئن عرضه مالی جهت کارفرمایان عزیز بوده و قبل از ارائه اسناد خود به بازبینی و تکمیل آنها بپردازند.

چگونه با گزارش حسابرسی وام و تسهیلات بانکی بگیریم؟

یکی از روش‌هایی که می‌توان از قبول شدن اسناد به‌واسطه بانک‌ها اطمینان پیدا نمود. نظارت مؤسسات حسابرسی خارجی و حسابداری بر فراهم‌کردن این صورت‌های مالی هستند برای همین شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند در تهیه این صورت‌ها و بعد از آن از کارشناسان حسابداری مؤسسات مالی به‌عنوان ناظر استفاده نمایند و می‌توانند به طور کامل تهیه و ارائه آنها را هم به بانک‌ها به این مؤسسات بسپارند.