چگونه با گزارش حسابرسی وام و تسهیلات بانکی بگیریم

چگونه با گزارش حسابرسی وام و تسهیلات بانکی بگیریم

در این مقاله قصد داریم در مورد چگونه با گزارش حسابرسی وام تسهیلات بانکی بگیریم آشنا کنیم. فعالیت‌ مالی شرکت‌ها باید هرازچندگاهی مورد بررسی قرار گیرد و نتایج این فعالیت‌ها و بررسی مالی باید از طریق گزارش‌هایی  جمع‌آوری شود که به آن صورت‌های مالی گفته می‌شود.

هر یک از این گزارش‌های تهیه شده از فعالیت‌های مالی شرکت در دوره‌های معین باید دارای ساختار و قالب خاصی باشد و در تهیه کلیه گزارش‌های، اصول و استانداردهای حسابداری باید رعایت شود تا گزارش تهیه شده کامل و صحیح  و همچنین استانداردهای لازم را دارا باشد.

حساب‌های یک شرکت باید توسط حسابداران داخلی حسابرسی شود و گزارش داخلی تهیه شود، همچنین باید توسط یک شرکت حسابرسی خارجی معتبر و متخصص حسابرسی شود و این گزارش حسابرسی در اختیار شرکت قرار گیرد. علاوه بر این، فرایند حسابرسی در کشف تحریف‌های بااهمیت در صورت‌های مالی بسیار مهم است.

 

اهمیت حسابرسی برای کارفرمایان

کارفرمایان ممکن است زمان و هزینه حسابرسی کاری را بی‌اهمیت بدانند. اما همان‌طور که در جملات بالا ذکر حسابرسی داخلی و حسابرسی شرکت‌های مستقل برای کارفرما مهم و دارای مزایایی است که از جمله آنها می‌توان به کشف و رفع انحرافات مالی اشاره کرد.

درعین‌حال، گزارشگری مالی شرکت منعکس‌کننده نیازها اطلاعاتی و انتظارات گروه‌هایی است که از صورت‌های مالی استفاده می‌کنند، مانند سرمایه‌گذاران، وام دهندگان، دولت و مدیران که برای تصمیم‌گیری‌های مالی دقیق، برنامه‌ریزی، نظارت و پاسخگویی به این اطلاعات نیاز دارند.

 

ارائه گزارش حسابرسی صورت‌های مالی شرکت به بانک‌ها جهت اخذ وام و تسهیلات بانکی

ارائه گزارش حسابرسی صورت‌های مالی شرکت به بانک‌ها جهت اخذ وام و تسهیلات بانکی

صورت مالی چیست؟

اسناد و مدارک موجود بیانگر مجموعه رویدادها و معاملات مالی در بنگاه‌ها و جوامع اقتصادی است که در دفاتر اصلی یعنی روزنامه‌ها ثبت و نگهداری می‌شود. این رویدادها منجر به مبادله و انتقال پول می‌شود. به‌منظور نظارت شفاف، کارآمد و دقیق بر رویدادهای مالی شرکت، این امر باید در قالب‌های خاص، طبیعتاً طبق استانداردهای حسابرسی و حسابداری انجام شود. به این قالب‌ها صورت مالی می‌گویند. در استاندارد‌های حسابداری انواع، قالب‌ها و روش‌های نگارش این صورت‌های مالی را مشخص می‌کنند و شامل موارد مختلفی مانند ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت سود و زیان جامع، صورت سود و زیان انباشته و صورت جریان وجوه نقد است.

ترازنامه چیست؟

نوعی گزارش مالی است که وضعیت مالی شرکت و کسب‌وکار اقتصادی را در یک‌زمان معین نشان می‌دهد. به بیان دیگر، ترازنامه اطلاعاتی در مورد وام‌ها، دارایی‌ها و حقوق صاحبان سهام اقتصاد نشان می‌دهد. در تئوری، میزان بدهی و دارایی‌ها، حقوق و حقوق مالکیت را برای سرمایه‌گذاران و ذی‌نفعان توضیح می‌دهد. حقوق سهام‌داران شرکت و این اطلاعات به سهام‌داران کمک می‌کند تا تصمیمات مالی مهم و متعادلی در مورد شرکت اتخاذ کنند.

بدهی چیست؟

اینها تعهدات شرکت یا بنگاه در قبال اشخاص حقوقی و حقیقی است و انواع بدهی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت نیز طبقه‌بندی می‌شود. علاوه بر این، بدهی‌های جاری شامل انواع مختلفی مانند حساب‌های پرداختنی، قبوض پرداختنی، بدهی‌ها معوق، دستمزد و وام‌های بلندمدت است.

دارایی چیست؟

این سند در گزارش‌های مالی انواع مختلفی دارد و حسابدار باید بداند که چه مواردی را در این قسمت در سازمان درج کند؛ بنابراین برای راحتی حسابداران انواع مختلف آنها در استانداردها تعریف و شناسایی شده است.

دارایی‌های جاری:

شامل تمام سرمایه‌گذاری‌ها به‌صورت نقد و اوراق بهادار، اما همچنین کوتاه‌مدت، مطالبات، موجودی کالاهای مختلف و در نهایت، پیش‌پرداخت‌ها، یعنی پول دریافت شده برای خرید کالا یا خدمات است.

سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت:

برخی از روش‌های آن عبارت‌اند از: خرید زمین و افزایش ارزش آن، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی و بلندمدت صنعتی و غیره.

دارایی‌های ثابت :

این نوع دارایی‌ها متشکل از انواع ماشین‌آلات، تجهیزات و املاک و مستغلات است که اغلب برای تولید کالا و خدمات استفاده می‌شود و گاه با استهلاک و استهلاک مواجه می‌شود.

دارایی‌های نامشهود:

این نوع اموال وجود عینی و خارجی ندارند و در واقع نوعی حق معنوی هستند، مثلاً حقی که شخص یا سازمانی برای اختراع خود دارد یا حق اکتشاف معدن توسط شخص یا سازمان یا حق ثبت جزء این دسته هستند.

چگونه با ارائه صورت‌های مالی خود به بانک‌ها وام دریافت کنیم؟

بانک‌های خصوصی و دولتی برای دریافت تسهیلات بانکی یک سری مدارک از شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری می‌خواهند که مشخصات کامل مطالبات، مشخصات کامل بدهی‌ها و فاکتورها و اظهارنامه‌ها و مستندات از جمله آنهاست. البته آنها مهم و ضروری هستند. صورت‌های مالی برای پذیرش توسط بانک‌ها باید در قالب صحیح و مطابق با استانداردهای حسابداری و عاری از خطا و نقص تهیه شده باشد و وضعیت مالی واقعی مؤسسه را به طور کامل منعکس کند.

یکی از راه‌های اطمینان از پذیرش این اسناد توسط بانک‌ها، نظارت نهادهای حسابداری و حسابرسی خارجی بر تنظیم و ارائه این صورت‌های مالی است؛ بنابراین شرکت‌ها و بنگاه‌ها می‌توانند این صورت‌ها را تهیه و سپس از کارشناسان حسابداری به‌عنوان ناظر مؤسسات مالی استفاده کنند و حتی می‌توانند تهیه و ارائه خود را به بانک‌ها کاملاً به این مؤسسات بسپارند. به‌طورکلی بانک‌ها در پرداخت وام به‌خصوص برای مبالغ کلان الزامات خاص خود را دارند و بررسی اسناد و مدارک مالی شرکت‌ها به‌ویژه صورت‌های مالی برایشان مهم است و در صورت کوچک‌ترین مغایرت روند پرداخت وام ممکن است به مشکل بخورد.

 

 

چه مدارکی برای دریافت وام لازم است؟

– ضمانت

– طرح توجیهی

– تمام اطلاعات مالی شرکت شما

– کلیه جزئیات حساب‌های دریافتنی

– تهیه حساب‌ها، اظهارنامه و حسابرسی

– تمام امور مالی شما

– اطلاعات بیمه

– کپی از سوابق شرکت

– قرارداد مشارکت آینده

این مواردی که در این مقاله گفته شد جزء موارد الزامی چگونه با گزارش حسابرسی وام و تسهیلات بانکی بگیریم بود که به‌صورت کامل و روان بیان شد.